sembleeker.reismee.nl

Duiken in Honduras

Utila, Bay Islands, Honduras
Na 4 dagen regen kregen we weer zon! wow! Wat waardeer je de zon na zo\'n week. We waren letterlijk met zijn allen aan het juichen toen de eerste zonnestralen weer doorbraken. Het was dus tijd om weer het water in te gaan en de duikcursus af te maken. Na vijf geweldige dives met allerlei oefeningen en twee fundives heb ik mijn PADI Open Water duikcursus afgerond. We hebben best veel verschillende soorten vissen, krabben en zelfs een spotted eagle ray gezien. Die was mega groot en het leek wel even of de tijd stil stond toen hij voorbij zwom. Zo vreedzaam, zo kalm als die door het water zweeft. Super gaaf om het duiken mee te maken en ik ga het zeker nog vaker doen gedurende mijn reis. Verder was het veel feesten op het eiland. Skid Row bar was een van de leukere kroegen waar we vaker te vinden waren voor een potje poolbiljart. Ook was er een kunstenaar die naast zijn restaurant een sprookjesachtige tuin had gemaakt. Waanzinnig mooi, het was net of je een andere wereld instapte. Erg knap!


Lago de Yojoa, Los Naranjos
Ik had al van meerdere reizigers gehoord dat het bij Lago de Yojoa erg mooi was en dat er een leuk hostel te vinden was. En dat bleek D &D Brewery ook te zijn. In een klein, erg rustgevend plaatsje Los Naranjos. Ik kreeg hier echt het gevoel hoe ik het mij had voorgesteld hoe ze in Honduras leven. Het typische beeld wat je bij Midden Amerika hebt. Waarbij het voetbalveld het grote middelpunt van het dorp is. En na het werken verandert het in het grote verzamelpunt voor iedereen in het dorp.
Vlakbij heb ik een hele mooie waterval, Cascada de Palhapanzak, bezocht. De waterval was maar liefst 43 meter hoog. We konden er helemaal in, onder en achter de waterval komen. We konden van rotsen in het water springen en in zo´n meertje zwemmen. Een geweldige belevenis! Wat een kracht en wat een water!
De volgende dag heb ik gekayakt over het meer. Lago de Yojoa staat bekend om de vele verschillende vogels die er leven. Heb oa. Eagles, gieren, kolibrie\'s en vele andere gespot. Verder was het heel rustgevend op het meer. Je hoorde alleen maar de vogelgeluiden en af en toe een plons van een vis.


Esteli, Nicaraqua
Na een lange rit en 6 bussen verder ben ik in Estelí, Nicaraqua beland. Elke keer dat je hier een grens overgaat, lijkt het land helemaal te veranderen.De natuur, de mensen en het gevoel (de vibe). De mensen zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam! Estelí blijkt de 4e stad van Nicaraqua te zijn en is erg schoon en opgeruimd. Zeker vergeleken met andere grote steden in Midden Amerika. Ik blijf hier maar een dag, want Leon is mijn nieuwe bestemming. Dat ligt vlak bij de pacific coast en daar zijn weer vele nieuwe dingen te beleven!.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!