sembleeker.reismee.nl

Eerste dagen Belize

Maimi


Mijn vlucht naar Belize City was was lang maar goed te doen. Ik had een leuke stop in Miami. Daar ben ik een paar uurtjes in Brickell geweest. Een Amerikaan heeft mij een mooie plek in Miami laten zien waar ik wat kon eten en drinken.


Belize City


In Guesthouse sea side heb ik de eerste twee nachten door gebracht. Ik werd erg vriendelijk en gezellig ontvangen door de eigenaresse Ella en Janine. Er wordt veel geschreven dat Belize City een onvriendelijke stad is en zelfs best gevaarlijk kan zijn. Maar daar heb ik niks van gemerkt. Als je hen vriendelijk behandeld, behandelen ze jou ook vriendelijk. Ze proberen je wel allerlei trips en andere dingen te verkopen, maar daar moet je gewoon handig op reageren.
In hetzelfde hostel heb ik een Japaner en een Frans koppel leren kennen. Zij hadden al bijna over de hele wereld gereist, interessant om met hen te praten. En met de Japaner heb ik die avond wat gegeten in een lokaal hutje. Verder heb ik wat van de stad gezien en ben ik al aardig wat leuke dieren tegen gekomen.


Caye Caulker


Dit eiland is net paradijs. Werkelijk waar fantastisch om te zijn. Het ligt een stukje voor de kust van Belize, vlakbij het reef. Ze hebben hier een geweldige mentaliteit. \"Why rush, go slow!\". Ik heb hier mijn eerste duik gemaakt in de caribische zee!! Heerlijk, het water is zo warm en helder! Eergisteren heb ik ook een snorkeling tripgemaaktmet Jim uit Taiwan en Alex uit Canada. Zo gaaf, heb met zwarte nurse sharks en met sting-rays (roggen) gezwommen. Gaaf om mee te maken. Duiken doe ik hier niet. Het schijnt in Honduras een stuk goedkoper te zijn en net zo mooi. Dus die bewaar ik nog even.


Bella\'s Backpackers is een super leuk hostel. Veel backpackers leren kennen. Met Alex heb ik gister een Kayak gepakt en zijn we op zoek gegaan naar krokodillen in de mangroves en de lagunes van het eiland. Op zo\'n twintig meter bij ons vandaan zagen we er eentje. We schrokken er zelf een beetje van, waarna die krokodil, van ongeveer 2 meter, weg zwom.


Heb ook nog twee leuke stellen leren kennen. Alex en Trina uit Noorwegen en Tom en Kate uit Engeland. Met hen heb ik ergens wat gegeten, Red Snapper! Erg lekker en zooo vers! Zij gaan ongeveer dezelfde route reizen, dus hen zal ik nog wel vaker gaan zien.


Ik denk dat ik tot maandag op dit eiland blijf en wil dan richting Flores of Tikal in Guatemala.


xx Sem

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!